Ny i skolen

Første skoledag på Virupskolen er noget ganske særligt og en stor begivenhed i dit barns liv – uanset om barnet starter i 0. klasse eller i en af de større klasser.

Skolestart i 0. klasse

Vi arbejdet tæt sammen med børnehaven om at lave en glidende overgang fra børnehave til skole for at give dit barn en god og tryg skolestart. Læs mere om samarbejdet på siden Før dit barn starter.

Dit barn starter i indskolingen i afdeling A, som dækker 0. - 5. årgang. Her veksler skoledagen mellem undervisning og leg, som udvikler børnenes sproglige, udtryksmæssige og sociale færdigheder.

En god skolestart – et fælles ansvar

Børnehaveklasselæreren og pædagogerne på Virupskolen har stor erfaring med de udfordringer, du og dit barn kan møde i forbindelse med skolestart. Det er en ny og vigtig periode i dit barns liv, og det er ganske naturligt at føle en vis usikkerhed i forhold til, om barnet nu også er helt klar til at starte i skole.

Vi tager udgangspunkt i, at alle børn er forskellige, og de lærer på forskellige måder og i forskellige tempi. Det tager vi højde for, når vi planlægger vores arbejde. Derfor tilrettelægger vi også en undervisning, der indeholder udfordringer for alle børn.

Som forælder kan du selv gøre meget for at gøre dit barn parat til skolen. I folderen “På vej til skole” kan du se, hvad vi forventer, at dit barn kan, når det starter i skolen.

På Virupskolen samarbejder lærere og pædagoger i klasseteam, og vi gør meget for at fremme fællesskabsfølelsen mellem eleverne på tværs af klasser og årgange.