6.-9. klasse (afdeling B)

I afdeling B går faglighed og trivsel hånd i hånd.

Vi arbejder i forpligtende fællesskaber med deltagelsesmuligheder for alle børn.

I afdeling B arbejder vi med et højt fagligt fokus samtidig med, at vi også arbejder med elevernes sociale trivsel. Dette gør vi iblandt andet igennem:

• To voksen-ordning, hvor der mellem lærerne arbejdes med at understøtte fagene og børnene
    • Lejrskole på 8. årgang med fokus på social trivsel
    • Et trivselsfremmende Kompasforløb for 7. årgang
    • Velkommen til udskolingen. Et specifikt forløb for 6. årgang
    • Venskabsklasser for de yngre klasser
    • Fordybelsesuger og fagdage med forskellige faglige temaer
    • Kulturmøder med fokus på særlige indsatser i fællesskabet
    • Prøveboost for 9. årgang således man er bedst mulig klædt på til afgangsprøverne
    • Planlægning og afholdelse af Virupfestivalen
    • Musical på 6. årgang

Din rolle som forælder til et barn i udskolingen

I 6.-9. klasse består din rolle som forælder blandt andet i at understrege over for dit barn, at skolegangen ikke kører af sig selv. Det kan være udfordrende i en tid, hvor dit barn måske er skoletræt eller mest optaget af de ting, der foregår uden for skolen med venner, kærester og fritidsinteresser. Det lyder banalt, men husk fortsat at tale med dit barn om skolen. Teenagere har også brug for den daglige samtale om stort og småt i forhold til skolen. En forælder, der viser interesse og lever sig ind i barnets situation, er en solid støtte i disse år.