Et godt samarbejde mellem skole og hjem

På skolen vægter vi skolehjemsamarbejdet meget højt. De voksnes samarbejde er nemlig afgørende for, at dit barn får den bedste skoletid.

• Læs op

Indhold

I dokumentet “Jeres barn, vores elev” kan du læse om det gode samarbejde og skolens forventninger til, hvordan dit barn bliver klar til en god skoledag.

Vi forventer, at du som forælder tager ansvar for, at jeres dit barn

• møder til tiden
    • er veludhvilet
    • har spist morgenmad og har mad med til skoledagen
    • er parat til at modtage undervisning
    • kan modtage kollektive beskeder
    • kan tale i et ordentligt sprog
    • kan passe på skolens ting

I et godt samarbejde omkring dit barn og dit barns klassekammerater, er det vigtigt, at vi alle kender til, hvilke forventninger vi har til hinanden. Derfor har skolens medarbejdere og forældre sammen udarbejdet dette grundlag for vores samarbejde:

• Forældre og medarbejdere taler sammen, hvis der opstår usikkerhed, spørgsmål eller bekymring
    • Det er synligt for eleven, forældre og medarbejdere, hvad eleven og klassen arbejder mod og med, fagligt og socialt
    • Forældre og medarbejdere kender til og kommunikerer ud fra skolens princip for god kommunikation
    • Skolen involverer og indbyder forældrene til dialog
    • Forældre har et klart billede af skolens forventninger til dem
    • Der er et stærkt og anerkendende samarbejde i og omkring klassen
    • Skolens vision og pædagogiske grundlag er kendt af alle
    • Skolens principper, retningslinjer og regler er tilgængelige for alle

Årets samarbejdsmøder

Forældremøder holdes i august/september måned

Klasseteamet informerer på forældremødet, hvor klassens skole-/hjemsamtaler ligger.

I løbet af året er det altid en mulighed at aftale et møde med klassens lærere/pædagoger, hvis der opstår behov for det.

Forældrerådet - klassens vigtige hjælpere

Det er vores erfaring, at klasser hvor forældregruppen har et stærk samarbejde omkring klassen sammen med teamet giver høj trivsel for eleverne og klassen. Forældre, lærere, pædagoger og ledelsen har sammen udarbejdet en folder, som fortæller om forældrerådet arbejde på Virupskolen.

Forældrerådsfolder

Virupskolens praktiske informationer

• Må jeg komme på besøg i undervisningen?
    • Kan mit barn købe mad på skolen?
    • Hvor finder jeg glemte ting?

Mange praktiske spørgsmål kan melde sig, og dem kan du får svar på i “Virupskolens praktiske informationer fra A-Z”.

Sidst opdateret: 21. november 2023